środa, 17 października 2018

Skarbnica legend polskich


Dawno, dawno temu, w dniu rozpoczęcia nauki w I klasie szkoły podstawowej, dostałem w prezencie od dziadków księgę pt. "Klechdy domowe". Pamiętam, że wywarła na mnie duże wrażenie. Wciąż mam sentyment do naszych legend.
Dlatego bardzo się ucieszyłem, kiedy dzięki wydawnictwu Dragon mogłem na nowo zanurzyć się w tym zaczarowanym świecie i zilustrować legendy takie jak Kwiat paproci, o Smoku Wawelskim, o Popielu, Bazyliszku czy Złotej kaczce. Na 160 stronach znajdziemy 26 polskich legend.

Kto wie, może kiedyś "Skarbnica..." da komuś tyle samo radości przy ponownym spotkaniu, co mi moje "Klechdy domowe" z pożółkłymi kartkami? Mam taką nadzieję.


































1 komentarz:

  1. Pana ilustracje w tym zbiorze są przepiękne! Kupiłam, będąc w niewiedzy, okrojoną wersję (mniej legend) , ale z pewnością zamówię pełną.

    OdpowiedzUsuń