piątek, 19 lutego 2021

Dzielny ołowiany żołnierzyk

No i znowu wrócił do mnie ołowiany żołnierzyk. Żeby się nie powtarzać, tym razem postanowiłem rozegrać to nieco inaczej i przedstawić historię w bardziej współczesnej scenerii. Do tego w tym konkretnym przypadku dostałem wersję oryginalnej opowieści mistrza od dręczenia dziecięcej psychiki, Hansa Christiana Andersena, mocno zmienioną.  

Tym razem nikt nie ginie w ogniu, a platoniczna miłość żołnierzyka zostaje odwzajemniona. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie. Tekst obfituje w istotne dla rozwoju dzieci treści, jak zapewnia Wydawca, jednak ma się nijak do oryginału. Sam nie wiem czy to dobry pomysł. Z jednej strony oryginał jest mocno dołujący, z drugiej jest już częścią naszej kultury, a zmienianie sensów bajek i ich emocjonalne rozcieńczanie może być też szkodliwe. Tak czy siak, ja tu przecież tylko rysuję;) 

Cała przyjemność po mojej stronie!
















 Dzielny ołowiany żołnierzyk - 2021 Zero a Oito. Adaptacja tekstu Anna Oom.

Dziękuję wszystkim osobom z Wydawnictwa Zero a Oito za przyjemną współpracę. 

Książka została przygotowana dla Jeronimo Martins.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz